El Mes de les E2O (Escoles de Segona Oportunitat) és una iniciativa impulsada per l’Associació E2O Espanya que té com a objectiu donar visibilitat i reconèixer la tasca d’aquests centres educatius, que acompanyen joves en processos de reorientació formativa, personal i laboral.
En el marc d’aquesta edició, que celebra els seus “10 anys mirant al futur”, les Escoles de Segona Oportunitat d’arreu del territori han organitzat diverses activitats i jornades per compartir experiències i reforçar el valor de la seva acció socioeducativa.
Entre les 10 entitats participants d’aquesta iniciativa es troben: Llindar, Gentis, Salesians, Intermedia, Adsis, Comtal, Marianao, Albir, Noima i Impulsem.
Tres vídeos per explicar el canvi real dels joves
Com a acció conjunta, les 10 entitats han impulsat la creació de tres vídeos de testimonis de joves, amb l’objectiu de donar veu directa a les persones que han passat per una E2O i reflectir el seu procés de transformació.
En el primer bloc, els joves expliquen com se sentien abans d’arribar a una E2O, posant el focus en les emocions, les dificultats i la necessitat de canvi. El segon bloc se centra en el procés de creixement dins de les E2O. Els joves responen preguntes com què ha canviat en ells, què han descobert o què han après. Finalment, el tercer bloc dona veu a la mirada cap al futur. Els joves responen a la pregunta: “Per a mi l’E2O és…”, mostrant com aquesta experiència ha influït en la seva projecció vital.
Una iniciativa compartida per construir oportunitats
El Mes de les E2O posa en valor la feina conjunta de totes aquestes entitats i reforça el paper de les Escoles de Segona Oportunitat com a espais clau per a la inclusió educativa, social i laboral dels joves.
Des d’Intermedia, aquesta participació s’emmarca en el compromís de l’entitat per acompanyar les persones joves en els seus processos d’orientació, formació i inserció, posant sempre la seva veu i experiència al centre.